Verzendingen & Leveringen

Voor de bezorging onze wijnen werken wij samen met PostNL. Alle pakketten worden iedere werkdag om 16:00 bij ons opgehaald door PostNL. Vervolgens gaat uw pakket naar een distributiecentrum van PostNL.

Zodra uw pakket klaar staat ontvangt u direct een Track-&-Trace code om het pakket te volgen.

Verzending naar België en Duitsland is ook mogelijk, hier worden wel extra kosten voor gerekend.

Besteld op:   Doorgaans geleverd op:
Maandag voor 15:30 Dinsdag
Dinsdag voor 15:30 Woensdag
Woensdag voor 15:30 Donderdag
Donderdag voor 15:30 Vrijdag
Vrijdag voor 15:30 Zaterdag
Zaterdag   Dinsdag
Zondag   Dinsdag

* Bovenstaande tabel kan afwijken door drukte bij PostNL, helaas hebben wij hier geen invloed op.

 

Bezorgen jullie altijd de volgende dag?

99% van bestellingen die vóór 15:30 uur zijn geplaatsd worden de volgende dag bezorgd (excl. zondag en maandag). Enkel zijn wij afhankelijk van derde.

 

Wat zijn de bezorgkosten?

Uw bestelling zal met zorg worden verzonden via PostNL. De kosten hiervoor bedragen voor bestellingen onder de €100.- in Nederland €5.95. Voor bestellingen boven de €100.- euro berekenen wij geen verzendkosten. Afhalen is gratis!

In België en Duitsland betaalt u per 12 flessen een toeslag van €3.50. Ook hier betaalt u boven de €100.- geen verzendkosten, slechts de toeslag.

 

Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Voor de bezorging kunt u kiezen uit verschillende mogelijkheden:

  • Thuis bezorgen via PostNL
  • Op een door u gewenst adres laten bezorgen door PostNL
  • Op één van de PostNL-afhaalpunten laten bezorgen.
  • Afhalen in winkel Voorschoten

U ontvangt uitgebreide tracking-informatie over het tijdsblok van de levering.

 

In wat voor verpakking worden mijn wijnen verzonden?

We hebben een unieke doos ontwikkeld waarin uw wijnen de reis naar uw voordeur veilig zullen afleggen. FSC Gecerfiticeerd karton speciaal ontwikkeld voor het verzenden van flessen.

 

Is de zending verzekerd?

Ja, uw zending is 100% verzekerd. Zo kunnen wij ook een 100% tevredenheidsgarantie waarborgen.

 

Kan ik ook mijn bestelling afhalen in Voorschoten of een PostNL-punt?

Zodra u verder naar bestellen gaat en uw gegevens heeft ingevuld kunt u kiezen uit verzenden, afhalen of afhalen bij een PostNL-punt. Afhalen bij ons in Voorschoten is gratis.

 

Moet ik mij laten indentificeren als ik wijn thuis laat bezorgen?

Sinds juli 2021 is de nieuwe Alchoholwet ingetreden. Hierdoor zijn wij verplicht in zowel het aankoopproces als de bezorging de leeftijdsgrens te controleren. Via onze externe bezorgpartners wordt een geldig indentificatiebewijs gevraagd bij de bezorging van onze producten. U kunt ons document 'geborgde werkwijze' opvragen via info@valkwijn.nl en vinden op onze website.

 

Er is een fles kapot. Wat te doen?

Het komt gelukkig zelden voor, maar mocht het toch voorkomen dat uw zending breukflessen bevat of dat er manco flessen zijn, neemt u dan contact met ons op zodat wij actie kunnen ondernemen.

 

Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering?

U kunt als u van tevoren weet niet thuis te zijn het afleveradres of bezorgdatum veranderen via uw Track & Trace code. Anders neemt de bezorger uw pakket mee naar een PostNL-punt waar u het later kunt ophalen, houdt uw ID wel bij de hand. Op uw Track & Trace code vindt u de meest actuele locatie van het pakket.

 

Worden er extra kosten in rekening gebracht wanneer ik het pakket niet afhaal bij een PostNL-punt?

Bestellingen kunnen door verschillende redenen soms niet bij u thuis worden bezorgd door PostNL, uw pakket gaat dan naar een PostNL-punt bij u in de buurt. U kunt natuurlijk ook zelf al als bezorgoptie gekozen hebben om het op te halen bij een PostNL-punt. Mocht u niet binnen 7 dagen uw bestelling kunnen ophalen bij een PostNL-punt dan gaat het retour naar ons. Mocht u het dan alsnog willen ontvangen brengen wij €5,95 in rekening, ook als u recht had op gratis bezorging.

Waar leveren jullie allemaal?

Wij leveren nu door heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.