Klantenservice

Veelgestelde vragen
Welkom op onze FAQ-pagina. Hier vind je het antwoord op de meeste vragen.

Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op via info@valkwijn.nl of bel naar 071 - 561 04 59. Onze klantenservice is elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. Wij helpen je graag verder!
Verzendingen en leveringen

Waar leveren jullie allemaal?

Wij leveren momenteel in België, Duitsland en Nederland, inclusief de Waddeneilanden.

In Nederland bezorgen wij gratis vanaf een bestedingsbedrag van €100,-. Voor bestellingen onder dit bedrag rekenen wij €6,95 aan bezorgkosten.

In België en Duitsland geldt gratis bezorging vanaf €125,-. Voor bestellingen onder dit bedrag wordt er €9,95 aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Voor de bezorging van onze producten werken wij samen met PostNL. Alle pakketten worden iedere werkdag om 16.00 uur bij ons opgehaald door PostNL.

Vanuit ons magazijn gaat uw pakket naar een distributiecentrum van PostNL. Zodra uw pakket is ingepakt, ontvangt u direct een Track-&-Trace code om het pakket te volgen.

Besteld op:   Doorgaans geleverd op:
Maandag voor 15.30 Dinsdag
Dinsdag voor 15.30 Woensdag
Woensdag voor 15.30 Donderdag
Donderdag voor 15.30 Vrijdag
Vrijdag voor 15.30 Zaterdag
Zaterdag   Dinsdag
Zondag   Dinsdag

NB: Bovenstaande tabel kan afwijken door drukte bij PostNL. Helaas hebben wij hier geen invloed op.

Bezorgen jullie altijd de volgende dag?

Ongeveer 99% van de bestellingen die vóór 15.30 uur zijn geplaatst worden de volgende dag bezorgd. Dit m.u.v. zaterdag, zondag en maandag.

Bestellingen naar België worden doorgaans ook de volgende dag bezorgd en bestellingen naar Duitsland doen er gemiddeld twee dagen over.

Wat zijn de bezorgkosten?

In Nederland bezorgen wij gratis vanaf een bestedingsbedrag van €100,-. Voor bestellingen onder dit bedrag rekenen wij €6,95 aan bezorgkosten.

In België en Duitsland geldt gratis bezorging vanaf €125,-. Voor bestellingen onder dit bedrag wordt er €9,95 aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Voor de bezorging kan je kiezen uit verschillende mogelijkheden:

• Je kunt je pakket laten thuisbezorgen door PostNL.
• Je kunt je pakket afhalen bij een PostNL-afhaalpunt naar keuze.
• Je kunt je pakket afhalen bij onze Wijnhandel de Gouden Leeuw in Voorschoten.

Je kunt de bezorgmethode selecteren tijdens het afrekenen.

Is het mogelijk mijn bestelling af te halen?

Jazeker! Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor afhalen. Zodra je bestelling klaarstaat, ontvang je een e-mail en kun je je bestelling ophalen bij onze Valk Versmarkt op de Veurseweg 214, 2252 AH in Voorschoten.

De Valk Versmarkt is doordeweeks geopend van 09:00 tot 18:00 uur, op zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur en op zondag van 12:00 tot 17:00 uur. Meld je bij Wijnhandel de Gouden Leeuw om je bestelling op te halen.

Hoe wordt de bestelling verpakt?

Wij hebben een unieke doos ontwikkeld, waarin de wijnen de reis naar jouw voordeur veilig kunnen afleggen. Deze doos is gemaakt van FSC-gecertificeerd karton, speciaal ontwikkeld voor het verzenden van flessen.

Is de zending verzekerd?

Ja, de zending is 100% verzekerd. Zo kunnen wij ook een 100% tevredenheidsgarantie waarborgen.

Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Als je van tevoren weet dat je niet thuis zult zijn bij de geplande bezorging, kun je het afleveradres of de bezorgdatum aanpassen via de Track & Trace-code.

De Track & Trace-code ontvang je van ons via e-mail. Bij geen gehoor brengt de bezorger je pakket naar een PostNL-punt bij jou in de buurt. Hier kun je het pakket ophalen wanneer jou dat uitkomt.

Moet ik mij identificeren bij het bezorgen?

Sinds juli 2021 is de nieuwe Alcoholwet van kracht. Hierdoor zijn wij verplicht om zowel tijdens het aankoopproces als bij de bezorging de leeftijd te controleren.

Onze externe bezorgpartners vragen bij de bezorging van onze producten om een geldig identificatiebewijs. Je kunt het document 'geborgde werkwijze' opvragen via info@valkwijn.nl.

Mijn bestelling is vertraagd. Wat nu?

In de meeste gevallen bezorgt PostNL op tijd. Het kan echter met hoge uitzondering toch eens voorkomen dat je pakketje vertraging oploopt. Doorgaans wordt het pakket dan de volgende dag bezorgd. Houd je Track & Trace-code van PostNL goed in de gaten om je bestelling te volgen.

Heb je toch het idee dat er iets misgaat? Neem dan contact met ons op via info@valkwijn.nl of bel tussen 09.00 en 17.00 uur naar 071 - 561 04 59.

Bestellen en Betalen
Op onze betaalpagina werken we samen met Adyen, een Nederlands bedrijf dat je gegevens en betaling veilig verwerkt.

Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?

Heb je een kortingscode ontvangen via onze Flessenpost? Deze kun je eenvoudig toevoegen aan je bestelling. Ga naar je winkelmandje en scrol naar beneden. Onder de producten vind je een kopje met de naam 'couponcode'.

Als je op 'coupon toevoegen' klikt, verschijnt er een tekstvak waar je de kortingscode kunt invoeren. Zodra je de code hebt ingevoerd, zie je de korting direct terug in je winkelmandje. Veel shopplezier!

Er staat btw op de factuur. Is dit extra?

Alle producten die in Nederland, België en Duitsland worden verkocht, zijn onderhevig aan btw (belasting over de toegevoegde waarde). Voor Nederland en België is het algemene btw-tarief 21% en voor Duitsland 19%.

De btw is al inbegrepen in alle prijzen op onze website en staat duidelijk vermeld op de factuur. Je betaalt dus niet extra.

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

Op dit moment bieden wij de mogelijkheid om te betalen via iDEAL en creditcard.

iDEAL werkt met ING, Triodos, ASN Bank, SNS Bank, RegioBank, ABN Amro, Rabobank, Van Lanschot Bankiers, Handelsbanken, Revolut, bunq, Knab, Yoursaf, N26 of Nationale Nederlanden.

Voor creditcardbetalingen accepteren wij Visa, Mastercard en Maestro. Helaas is het momenteel niet mogelijk om met een Valk Cadeaucard te betalen.

Retourbeleid
Natuurlijk hopen wij dat je volop geniet van onze wijnen. Toch niet tevreden? Je kunt ongeopende en onbeschadigde producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. De verzendkosten zijn voor rekening van de consument.

Zodra wij de wijnen in goede staat en binnen de genoemde periode hebben ontvangen, zullen wij het volledige bedrag binnen veertien werkdagen terugstorten op je rekening.

Mijn wijn heeft kurk.

Kurk komt bij ongeveer 5% van alle wijnflessen voor. Als je denkt dat jouw wijn kurk heeft, betekent dit dat de wijn een onaangename smaak en geur heeft gekregen door de aanwezigheid van een chemische stof genaamd 2,4,6-trichlooranisol (TCA).

Als je vermoedt dat jouw wijn hierdoor is aangetast, raden wij aan om de kurk terug in de fles te duwen of de schroefdop er weer op te draaien en de fles met de inhoud te bewaren. Neem vervolgens contact met ons op via info@valkwijn.nl.

Mogelijk vragen wij je om de fles naar ons terug te sturen, zodat wij het probleem kunnen onderzoeken en jouw probleem naar tevredenheid kunnen oplossen.

Mijn wijn viel tegen.

Het kan gebeuren dat een wijn niet aan de verwachtingen voldoet. Dit kan een aantal oorzaken hebben:

1. De wijn is nog niet op dronk. Sommige wijnen in ons assortiment zijn 'bewaarwijnen'. Deze wijnen dienen nog enkele jaren te rijpen voordat ze hun optimale smaak bereiken. We raden je aan om voor bewaarwijnen per jaargang onderzoek te doen naar de ideale rijpingsperiode.

2. De wijn heeft geen tijd gehad om te ademen. Vooral jonge, rode wijnen profiteren van beluchting. We adviseren om deze wijnen minstens twee uur voor het serveren te ontkurken en bij voorkeur te karafferen. Dit zorgt ervoor dat de wijn extra zuurstof opneemt, wat de smaak ten goede komt. Voor oudere wijnen is dit proces minder geschikt.

Smaak is subjectief en zelfs wanneer een wijn op dronk is en correct geserveerd wordt, kan hij toch tegenvallen. Hoewel wij niet aansprakelijk zijn voor wijnen die niet aan de persoonlijke smaak voldoen, denken we graag mee over een passende oplossing.

Indien je meerdere ongeopende flessen hebt, kun je deze op eigen kosten retourneren en storten wij het aankoopbedrag terug. Neem hiervoor contact met ons op via info@valkwijn.nl.

Er is een fles kapot.

Hoewel het gelukkig zelden voorkomt, kan het gebeuren dat je beschadigde flessen ontvangt. In dat geval verzoeken wij je om contact met ons op te nemen via info@valkwijn.nl. Gelieve daarbij foto's van de beschadigde flessen mee te sturen, zodat wij snel actie kunnen ondernemen.

Overige vragen

Zijn de reviews over Valkwijn.nl echt?

Jazeker! Onze reviews zijn niet gekocht of zelf verzonnen. Wij werken samen met een onafhankelijk bedrijf, genaamd Kiyoh. Zij zorgen ervoor dat de reviews die je online vindt, afkomstig zijn van klanten die daadwerkelijk bij ons hebben besteld.

Wij kunnen deze reviews niet aanpassen of verwijderen. Hierdoor krijg je een eerlijk beeld van onze service. Klik hier om de ervaringen te lezen.

Er is iets mis met mijn bestelling.

Het spijt ons te horen dat er iets is misgegaan met je bestelling. We doen ons uiterste best om bestellingen netjes af te leveren, maar helaas kan er soms toch iets misgaan. We begrijpen heel goed hoe vervelend dit kan zijn.

Neem telefonisch contact met ons op via 071 - 561 04 59 tussen 09.00 en 17.00 uur of stuur een e-mail naar info@valkwijn.nl. Wij zullen ons uiterste best doen om samen met jou tot een oplossing te komen.

Kom je er niet uit of staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@valkwijn.nl of bel naar 071 - 561 04 59.