Klantenservice

Veelgestelde vragen
Welkom op onze FAQ pagina. Hier vindt u antwoord op de meeste vragen.
Komt u er niet uit, neem gerust contact met ons op:

Telefonisch 071 - 561 04 59
Per mail: info@valkwijn.nl
Verzendingen en leveringen

Waar leveren jullie allemaal?

Wij leveren bij alle postcodes door heel Nederland inclusief de Waddeneilanden. Wij leveren ook in Duitsland en België.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Voor de bezorging van onze producten werken wij samen met PostNL. Alle pakketten worden iedere werkdag om 16:00 bij ons opgehaald door PostNL. Vervolgens gaat uw pakket naar een distributiecentrum van PostNL.

Zodra uw pakket is ingepakt ontvangt u direct een Track-&-Trace code om het pakket te volgen.

Verzending naar België en Duitsland is ook mogelijk, hier worden wel extra kosten voor gerekend.

Besteld op:   Doorgaans geleverd op:
Maandag voor 15:30 Dinsdag
Dinsdag voor 15:30 Woensdag
Woensdag voor 15:30 Donderdag
Donderdag voor 15:30 Vrijdag
Vrijdag voor 15:30 Zaterdag
Zaterdag   Dinsdag
Zondag   Dinsdag

NB: Bovenstaande tabel kan afwijken door drukte bij PostNL, helaas hebben wij hier geen invloed op.

Bezorgen jullie altijd de volgende dag?

Ongeveer 99% van de bestellingen die vóór 15:30 uur zijn geplaatst worden de volgende dag bezorgd (excl. zondag en maandag).

Bestellingen naar België worden doorgaans ook de volgende dag bezorgd. Bestellingen naar Duitsland doen er gemiddeld 2 dagen over.

Wat zijn de bezorgkosten?

De verzending is gratis binnen Nederland bij bestellingen boven de €100,- en boven de €125,- bij verzending naar België of Duitsland.
Lager dan dit bedrag rekenen wij €6,95 verzendkosten binnen Nederland en €9,95 buiten Nederland.

Is de zending verzekerd?

Ja, de zending is 100% verzekerd. Zo kunnen wij ook een 100% tevredenheidsgarantie waarborgen..

Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Voor de bezorging kunt u kiezen uit verschillende mogelijkheden:
• Thuis bezorgen via PostNL
• Op een door u gewenst adres laten bezorgen door PostNL
• Op één van de PostNL-afhaalpunten laten bezorgen.
• Afhalen in winkel Voorschoten

U ontvangt uitgebreide tracking-informatie over het tijdsblok van de levering.

Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Als u tijdig van tevoren weet dat u niet thuis zal zijn bij de geplande bezorging, kunt u het afleveradres of bezorgdatum aanpassen via uw Track & Trace code. Anders neemt de bezorger uw pakket mee naar een PostNL-punt waar u het later kunt ophalen. Op uw Track & Trace code vindt u de meest actuele locatie van het pakket.

Is het mogelijk mijn bestelling af te halen?

Jazeker! En als u onder €100,- wilt bestellen, betaalt u bij afhalen natuurlijk ook geen bezorgkosten van €7,95.

U kunt uw bestelling afhalen bij onze Valk Versmarkt op de Veurseweg 214, 2252AH in Voorschoten.

Maandag t/m vrijdag tussen 11:00 uur en 18:00 uur bent u van harte welkom in de Versmarkt.

Als u wilt afhalen vult u alsnog uw bezorgadres in, deze hebben wij nodig voor onze factuur. Daarna kiest u bij verzendmethodes voor de optie afhalen. 

Let wel dat uw bestelling bevroren is wanneer u online bestelt. U kunt ook onze mooie Versmarkt bezoeken en daar veel van onze producten vers uitzoeken.

Moet ik mij identificeren bij het bezorgen?

Sinds juli 2021 is de nieuwe Alchoholwet ingetreden. Hierdoor zijn wij verplicht in zowel het aankoopproces als de bezorging de leeftijdsgrens te controleren. Via onze externe bezorgpartners wordt een geldig indentificatiebewijs gevraagd bij de bezorging van onze producten. 1U kunt ons document 'geborgde werkwijze' opvragen via info@valkwijn.nl en vinden op onze website.

Hoe wordt de bestelling verpakt?

We hebben een unieke doos ontwikkeld waarin de wijnen de reis naar je voordeur veilig zullen afleggen. FSC Gecerfiticeerd karton speciaal ontwikkeld voor het verzenden van flessen.

Help mijn bestelling is vertraagd; wat nu?

In de meeste gevallen levert PostNL op tijd. Het kan met hoge uitzondering toch eens voorkomen dat je pakketje toch vertraging oploopt.

Hou je track en trace van PostNL in de gaten om je bestelling te volgen.

Maakt u zich toch zorgen dat er iets niet goed gaat? Neem dan contact met ons op. Dat kan via email op info@valkvoorthuis.nl of telefonisch op +31 (0)71-561 04 59.

Bestellen en Betalen
Op onze betaalpagina werken we samen met Adyen, een Nederlands bedrijf dat uw gegevens en betaling veilig verwerkt.

Waar kan ik de kortingscode van de Nieuwsbrief gebruiken?

Heeft u een mooie kortingscode gekregen van ons of via onze Chef's Nieuwsbrief? Dan kunt u deze invoeren onderaan uw winkelwagentje.

Onder de producten in uw winkelwagen staat het kopje 'Pas kortingscode toe'.

Daar kunt u de kortingscode invoeren en dan zal u de korting direct terugzien in uw winkelwagentje.

Er staat BTW op de factuur, is dit extra?

Alle producten die in België en Nederland worden verkocht zijn onderhevig aan BTW(Belasting over toegevoegde waarde). Zowel in België als Nederland geldt een lager tarief voor voedsel.

In België is dit 6% en in Nederland 9%. De BTW is al doorberekend in alle prijzen op de website en kunt u terug vinden op uw factuur. Er wordt dus niet extra voor betaald. 

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

Op dit moment bieden wij de mogelijkheid om te betalen via iDEAL, Bancontact, credit card en debit card. U kunt hier ook uw Valk Cadeaucard verzilveren.

Ideal werkt met: ING, Triodos, ASN Bank, SNS Bank, RegioBank, ABN Amro, Rabobank, Van Lanschot Bankiers, Handelsbanken, Revolut, bunq en Knab.

Credit/debit card met: Visa/Mastercard en Maestro.

Retourbeleid
Wij hopen natuurlijk dat je enorm van onze wijnen geniet. Ben je toch niet tevreden over onze wijnen? We geven je na de aanschaf dertig dagen bedenktijd. Mocht je besluiten de wijnen toch terug te willen sturen, dan is dit mogelijk. Wel dienen deze ongeopend en onbeschadigd te zijn. De verzendkosten zijn in dit geval voor de consument. Ontvangen wij de wijnen naar behoren en binnen de aangegeven periode, zullen we het volledige bedrag binnen veertien dagen terug te storten op uw rekening.

Mijn wijn heeft kurk, wat nu?

Elke wijn heeft een kans op kurk, de één wat meer dan de ander.Denkt u dat uw fles kurk heeft? Duw de kurk terug in de fles, of de schroefdop er terug op en bewaar de fles met inhoud. Deze kunnen wij retour vragen om uw probleem naar tevredenheid op te lossen. Neem contact met ons op als dit het geval is, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Mijn wijn viel tegen. Wat te doen?

Helaas kan een bestelde wijn soms tegenvallen in de smaak. Dit kan een aantal oorzaken hebben:

De wijn is nog niet op dronk. Een deel van ons assortiment bestaat uit 'bewaarwijnen'. Deze wijnen zijn vaak wat prijziger en dienen soms wel 5 jaar weggelegd te worden tot het de juiste smaak heeft bereikt. Omdat dit per vintage verschilt raden wij aan om bij een bewaarwijn enige zelfonderzoek te doen.

De wijn heeft geen tijd gehad om te ademen. Vooral bij jonge, rode wijnen is het op voorhand ontkurken van de wijn aangeraden. Daarnaast bevelen we sterk aan om deze ook te karaferen. U kunt een jonge rode wijn gerust 2 uur van tevoren ontkurken, de extra zuurstof die wordt opgenomen zorgt voor een merkbaar verschil in de smaakbeleving. Bij oudere wijnen raden we dit process minder aan.

De wijn voldoet niet aan uw verwachtingen. Ook als de wijn op dronk is en op de juiste manier wordt gedronken kan het toch tegenvallen. De smaakervaring verschilt per persoon. Wij zijn niet aansprakelijk voor wijnen die niet uw verwachtingen treffen, wel denken we graag mee in een passende oplossing. Mocht het om meerdere van dezelfde flessen gaan die nog niet geopend zijn, dan kunt u deze op kosten van de koper retourneren en uw aankoopbedrag zal worden teruggestort.

Er is een fles kapot, wat nu?

Het komt gelukkig zelden voor, maar mocht het toch voorkomen dat uw zending breukflessen bevat of dat er manco flessen zijn, neem dan contact met ons op zodat wij actie kunnen ondernemen.

Overige vragen

Zijn het echte reviews van Valkwijn.nl?

Jazeker. Wij hebben onze reviews niet gekocht of zelf bedacht. Wij werken samen met een onafhankelijk bedrijf Kiyoh. Zij zorgen ervoor dat reviews die u online vindt afkomstig zijn van klanten die daadwerkelijk bij ons hebben besteld.

Wij kunnen deze reviews niet aanpassen of verwijderen. Zo krijgt u een eerlijk beeld van onze service. Wilt u de ervaring van eerdere klanten lezen? Dat kan hier.

Er is iets mis met mijn bestelling

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij zijn erg trots op dat we goede kwaliteit producten voor een goede prijs aanbieden.
Mocht er een keer iets niet goed zijn met een product of uw bestelling, neem dan contact met ons op via de telefoon tussen 09:00 uur en 17:00 uur of stuur ons een email:info@valkwijn.nl 

Wij staan altijd klaar om het zo snel en netjes mogelijk op te lossen.

Andere vragen? Neem gerust contact met ons op:
Telefonisch: 071 - 561 04 59
Per mail: info@valkwijn.nl